نوشته شده توسط : امین

حکم قصاص نجفی یعنی داغ‌تر شدن ماجرای جلب رضایت اولیای دم. قانون می‌گوید پدر، مادر و پسر میترا، ولی دم هستند و قصاص یا بخشش به تصمیم این سه نفر بستگی دارد. اما از همان روز‌های نخست این حادثه این مسعود برادر میترا بود که همواره از طرف خانواده‌اش درخواست قصاص را مطرح می‌کرد.

او در هر سه جلسه دادگاه هم حاضر شد. از همان روز اول خودش را به عنوان نماینده اولیای دم این پرونده نشان داد و به رسانه‌ها اعلام کرد که من نماینده خانواده هستم و تصمیم نهایی درخصوص این پرونده برعهده من است. همه این‌ها یعنی مسعود حکم شاه کلید این پرونده را دارد. اما او هم مثل طرف مقابل پرونده از صدور هرگونه رأی اظهار بی اطلاعی می‌کرد و معتقد بود که گمانه زنی‌های صورت گرفته درخصوص قطعی بودن حکم قصاص هم چندان پایه و اساس درستی ندارد: «من هنوز به صدور حکم مطمئن نیستم، فقط خبر را در رسانه‌ها دیدم و بعد از آن تلفنم مدام زنگ خورد و خبرنگاران و رسانه‌ها من را حسابی سوال پیچ کردند.»

مسعود در پاسخ به این پرسش که آیا او و خانواده اش قصد گذشت و بخشش نجفی را دارند، گفت: «حرف من همان چیزی است که از روز اول گفتم. فقط قصاص. من از طرف پدر، مادر و خواهرزاده‌ام صحبت می‌کنم و درخواست ما مجازات نجفی است. البته باید صبر کرد تا حکم به طور رسمی به ما ابلاغ شود.»

منبع: شهروند



:: برچسب‌ها: پاسخ برادر مقتول درباره تصمیم نهایی برای بخشش نجفی ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

دکتر سید موید علویان  فوق تخصص بیماری‌های گوارش با اشاره به نقش تغذیه در درمان کبد چرب، گفت: با کنترل عوامل زمینه‌ای ایجاد کننده کبد چرب از قبیل اضافه وزن و چاقی، دیابت قندی، چربی خون بالا و... می‌توان از شدت بیماری کبد چرب کاست. بر همین اساس نقش تغذیه حائز اهمیت است. البته تجویز رژیم‌های غذایی به این بیماران باید از سوی متخصص تغذیه انجام شود و به شرایط بیمار و اختلالات زمینه‌ای او نیز توجه شود.

وی با بیان اینکه رعایت یک رژیم غذایی صحیح در روند درمان کبد چرب حائز اهمیت است، افزود: نکته مهم این است که نباید هیچ گروه غذایی یا هیچ وعده غذایی را در رژیم خود حذف کنیم، بلکه باید از رژیم غذایی تبعیت کنیم که شامل سه وعده غذایی اصلی و میان‌وعده‌ها باشد و تمام گروه‌های غذایی را در بر داشته باشد.

علویان ادامه داد: رژیم غذایی باید مداوم و در جهت یک برنامه غذایی سالم و صحیح باشد و از رژیم‌های سخت نیز دوری شود. اغلب بیماران مبتلا به کبد چرب که به تازگی متوجه بیماری‌شان می‌شوند، به دلیل ترس از عوارض بیماری به رژیم‌های غذایی سخت روی می‌آورند و فکر می‌کنند می‌توانند با این شیوه بیماری را ریشه‌کن کنند. این درحالیست که رژیم‌های غذایی سخت منجر به بدتر شدن کبد چرب می‌شوند. در عین حال در مصرف هیچ ماده غذای حتی سالم هم نباید زیاده‌روی کرد و کاهش وزن هم باید تدریجی باشد.

وی با بیان اینکه گرسنگی شدید می‌تواند با جابجایی چربی از بافت‌های محیطی به کبد باعث تشدید کبد چرب شود، گفت: بنابراین در هفته تنها بین ۰.۵ و یک کیلوگرم مجاز به کاهش وزن هستند. پیام گرسنگی و تشنگی مانند یکدیگر در مغز احساس می‌شوند. یعنی زمانی که احساس ضعف دارید، سریعا به سراغ غذا نروید، بلکه ابتدا یک لیوان آب بخورید. شاید با همین آب خوردن احساس ضعف شما برطرف شود؛ بنابراین خوردن هشت لیوان آب در روز را جدی بگیرید.

علویان تاکید کرد: در مبتلایان به کبد چرب نحوه طبخ غذا از اهمیت بالایی برخوردار است. باید از مصرف غذا‌های سرخ‌کرده و پرچرب و تهیه شده با روغن جامد اجتناب کرد. بهترین روغن‌ها برای مصرف، روغن زیتون و یا روغن حاوی امگا است. در عین حال در مصرف این روغن‌ها هم نباید زیاده‌روی کرد. در عین حال رژیم غذایی باید غنی از فیبر باشد. غلات کامل مانند نان‌های سبوس‌دار منبع خوبی برای کربوهیدرات‌های پرفیبر هستند. همچنین رژیم غذایی باید حاوی مقادیر کافی میوه و سبزیجات بوده و مصرف بیشتر سیر، کلم و مرکبات نیز توصیه می‌شود.

علویان با بیان اینکه میزان مصرف پروتئین در مبتلایان به کبد چرب باید افزایش یابد، گفت: البته گوشت مرغ و ماهی بهتر از گوشت قرمز بوده و باید قبل از پخت غذا، چربی‌های اضافه گوشت از آن جدا شده و دور ریخته شوند.

منبع:ایسنا



:: برچسب‌ها: مواد خوراکی که کبد چرب شما را مانند الماس برق می‌اندازد ,
:: بازدید از این مطلب : 166
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

مهدی شفیعیان سرپرست فرمانداری جهرم درباره این مطلب اظهار داشت: هواپیما اسقاطی بوده و بال‌هایش جدا شده بود، تنها اتاقک مسافربری هواپیما با یدک‌کش منتقل شده است.

وی درباره دیگر جزئیات مربوط به این موضوع اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: اینکه توسط چه کسی این موضوع رخ داده و با چه هدفی اطلاعی ندارم، اما موضوعی نیست که مشکل‌ساز باشد.

سرپرست فرمانداری جهرم افزود: این موضوع از سوی فرمانداری بررسی می‌شود.

منبع:تسنیم



:: برچسب‌ها: ریان عبور زمینی یک هواپیما از کمربندی جهرم چه بود؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

بازیگر سرشناس و محبوب سینما و تلویزیون ایران در حاشیه این مراسم درباره این کمپین گفت:"این اتفاقی است که در تمام دنیا رخ می‌دهد و فقط مختص ایران نیست.» او افزود: «در یک جایی صلیب سرخ است، در جایی هلال احمر، برخی جا‌ها NGO‌های مردمی این کار‌ها را انجام می‌دهند. مهم این است که مردم اطمینان حاصل کنند که این پول صرف کار‌هایی می‌شود که هموطنانشان درگیر هستند. وقتی چنین اتفاقاتی می‌افتد خیلی بهتر است که کمک سیستماتیک انجام شود. ما هم به عنوان کسانی که مردم لطف دارند و می‌شناسند می‌توانیم به این بخش اطمینان بخشی ماجرا کمک و آن را پررنگ کنیم.» او همچنین افزود: «من به سهم خودم در این حادثه کمک‌های هلال احمر را در شیراز دیدم که با جان و دل کار می‌کردند.»

بازیگر فیلم‌های بیست، آلزایمر، هیچ و سریال پایتخت در ادامه درباره کمپین حمایت از سیل زدگان  گفت: «من هم دوست دارم در این کمپین شرکت کنم.  مهران احمدی در ادامه و با تایید اینکه یک طرفدار رنگی (طرفدار استقلال یا پرسپولیس) است گفت: «من خودم در تیم نوجوانان پاس بازی می‌کردم. پستم دروازه بان بود.»

او در همچنین در رابطه با مقایسه فضای رسانه‌ای فوتبال و سینما در ایران گفت: «چون در فوتبال پول بیشتر است سرو صدا هم بیشتر است. سینما مورچه است ... کله پاچه‌ای ندارد. کل پول سینما خیلی اندک است و اصلا پول عظیم الجثه‌ای نیست.» بازیگر سریال آوای باران در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد او به عنوان یک بازیگر درجه یک به اندازه یک بازیکن درجه یک لیگ برتر ایران است گفت: «آره من بیشتر از ملی پوشان فوتبال پول می‌گیرم. برای هر فیلم ۵ میلیارد و نیم می‌گیرم و بازی می‌کنم.» او افزود: «این که یک شوخی بود، اما رقم قرارداد ما با بازیکنان فوتبال قابل قیاس نیست. البته که هر جایگاهی ویژگی‌هایی دارد و عملا نمی‌توان مثلا یک کار هنری را با یک رشته ورزشی مقایسه کرد.»

منبع:ورزش سه



:: برچسب‌ها: مهران احمدی: دستمزد میلیاردی من از ملی‌پوشان هم بیشتر است! ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

گیلاس: این میوه خوشمزه قرمز رنگ حاوی مقادیر زیادی از آنتوسیانین‌ها است. آنتوسیانین‌ها خاصیت ضد التهابی دارند و منجر به کاهش سطح التهاب در بدن می‌شوند. کاهش سطح التهاب با کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن ارتباط دارد.

گردو: یکی از خوراکی‌های فوق العاده و مورد نیاز برای زنان گردو است. مصرف منظم این ماده غذایی منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه می‌شود. مقادیر زیادی از اسید‌های چرب امگا ۳، چربی‌های غیر اشباع، آنتی اکسیدان‌ها و فیبر در گردو وجود دارند. گردو یک میان وعده بسیار مفید است و به سیری طولانی مدت کمک می‌کند.

گوجه فرنگی: لیکوپن موجود در گوجه فرنگی یک ماده مغذی است که منجر به کاهش خطر ابتلا به سرطان و بیماری‌های قلبی در زنان می‌شود. لیکوپن، محلول در چربی است. پس اگر می‌خواهید گوجه فرنگی بخورید، حتما کنار آن از روغن زیتون استفاده کنید تا میزان جذب لیکوپن افزایش یابد.

هندوانه: این میوه تابستانی مقادیر زیادی آب دارد. مصرف هندوانه در تابستان، با کاهش خطر کم آبی بدن همراه است. این میوه همچنین حاوی لیکوپن است که خواص آنتی اکسیدانی دارد. هندوانه سوزش سر دل را که یک اختلال شایع در دوران بارداری است، تسکین می‌دهد. همچنین به کاهش حالت تهوع صبحگاهی کمک می‌کند. مواد معدنی موجود در این میوه می‌تواند به پیشگیری از گرفتگی عضلانی سه ماهه سوم بارداری کمک کند.

دانه‌های کتان: این دانه‌ها سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ هستند و مصرف آن‌ها از عدم تعادل هورمونی پیشگیری می‌کند. مصرف این دانه‌ها در طول سال‌های یائسگی می‌تواند مفید باشد. زنان در سنین یائسگی می‌توانند با اضافه کردن یک یا دو قاشق غذاخوری دانه کتان به غذا‌های خود در تابستان، شاهد کاهش گرگرفتگی، نوسانات خلقی و تعریق شبانه باشند.

توت ها: انواع توت‌ها حاوی مواد مغذی ضد سرطان به نام آنتوسیانین‌ها هستند. آنتوسیانین‌ها نقش مهمی در کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه دارند و به حفظ سلامت قلب کمک می‌کنند.

آووکادو: علاوه بر چربی‌های سالم، این میوه حاوی مواد مغذی دیگری مانند ویتامین ب ۶، فولات و منیزیم است. مصرف آووکادو همچنین منجر به کاهش علائم سندرم پیش از قاعدگی می‌شود. فولات موجود در آن برای زنان در سنین بارداری بسیار مفید است.

کینوا: این دانه‌ها حاوی فیبر و پروتئین برای کنترل وزن و کمک به بهبود فرایند هضم هستند. فیبر و پروتئین شما را برای مدت طولانی سیر نگه می‌دارند و میل شما به مصرف مداوم وعده‌های غذایی کاهش می‌یابد.

شکلات تیره: این نوع شکلات خواص آنتی اکسیدانی دارد و سرشار از فیبر و منیزیم است. فلاونوئید‌های موجود در شکلات تلخ به بهبود عملکرد مغز کمک می‌کنند.

تخم مرغ: پروتئین موجود در تخم مرغ برای زنان ضروری است. تخم مرغ حاوی کولین است؛ یک ماده مغذی که نه تنها منجر به بهبود عملکرد مغز می‌شود بلکه خطر ابتلا به سرطان سینه را نیز کاهش می‌دهد.

چای سبز: علاوه بر این که برای حفظ سلامت قلب مفید است، آنتی اکسیدان‌های موجود در آن به محافظت از پوست در برابر اشعه یو وی خورشید کمک می‌کنند.

آلو: شامل ویتامین کا و پتاسیم برای حفظ سلامت استخوان‌ها است. مطالعات نشان داده اند که مصرف روزانه آلو توسط زنان، مانع ضعف استخوان‌ها می‌شود.

منبع: آوای سلامت



:: برچسب‌ها: خوراکی‌های ضروری که زنان باید حتما در تابستان مصرف کنند ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مرداد 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : امین

با این حال عوارض جانبی صبحانه نخوردن علاوه بر تاثیرات منفی روی وزن، شامل عدم سلامت هورمونی، اختلال حافظه و خلق و خوی و ... است.

چاقی: چاقی و عوارض متعاقب آن از قبیل دیابت، ناباروری، بیمای‌های قلبی، و. از بزرگترین نگرانی‌های قرن هستند. عدم مصرف صبحانه در این میان می‌تواند خطر ابتلا به چاقی را بیشتر کند. به گفته کارشناسان تغذیه نخوردن صبحانه باعث می‌شود که شما در تمام طول روز پرخوری کنید. نتایج پژوهشی که در سال ۲۰۱۳ انجام شده است نشان می‌دهد خوردن صبحانه کامل و ناهار سبک باعث تسهیل کاهش وزن، کاهش خطر ابتلا به دیابت، بیماری‌های قلبی و کلسترول بالا می‌شود؛ در حالی که عکس این قضیه یعنی صبحانه سبک و ناهار سنگین چنین تاثیری را ندارد.

کاهش سطح حافظه: به طور کلی تغذیه نامناسب روی رشد ذهنی کودکان و نوجوانان تاثیر منفی می‌گذارد. محققان دانشگاه مریلند مشاهده کردند کودکانی که صبحانه نمی‌خورند در مدرسه احساس خستگی بیشتری کرده و نمی‌توانند به درستی تمرکز داشته باشند. به عقیده محققان دانشگاه آیووا ایالات متحده آمریکا نیز کودکانی که به میزان کافی آهن، ید و پروتئین دریافت نمی‌کنند بهره هوشی پایین تری دارند. این در حالی است که کودکانی که برای صبحانه بلغور جو دوسر مصرف می‌کنند حافظه کوتاه مدت قوی تری دارند. به طور کلی نتایج تمام پژوهش‌های انجام شده در خصوص صبحانه نشان می‌دهد که مصرف منظم صبحانه باعث افزایش قدرت حل مسائل، بهبود یادگیری، افزایش خلاقیت کاری و به خاطر سپاری بهتر می‌شود.

بی نظمی در قاعدگی: حذف وعده صبحانه در زنان با بی نظمی‌های دوران قاعدگی همراه است. علاوه بر این قاعدگی دردناک و یبوست نیز از عوارض دیگر هستند.

کاهش سطح خلق و خوی: مصرف مواد غذایی مناسب برای صبحانه باعث تامین ویتامین‌ها و مواد معدنی بدن شده و کمک می‌کند که با انرژی بیشتری روز را سپری کنید. اما صرفنظر کردن از اولین وعده غذایی باعث می‌شود که خیلی زود احساس خستگی و کج خلقی کنید. نتایج پژوهش‌ها نشان می‌دهد بزرگسالانی که صبحانه کاملی مصرف می‌کنند خوش خلق‌تر و مثبت‌تر از افراد دیگر هستند.

عوارض جانبی فیزیکی: نخوردن صبحانه خطر ابتلا به هیپوگلیسمی یا کاهش قند خون را افزایش می‌دهد. علائم جسمی دیگر شامل لرزش، ضعف، سرگیجه، سردرد، احساس سوزن سوزن شدن، سریع شدن ضربان قلب، است.

احساس گرسنگی مدام: یکی از دلایل ضعف کردن و احساس گرسنگی مداوم، عدم مصرف صبحانه است. افرادی که روز خود را با مصرف صبحانه آغاز می‌کنند کمتر گرسنه می‌شوند. علاوه بر این، به عقیده محققان صبحانه نخور‌ها بیشتر در دام تغذیه ناسالم می‌افتند. این افراد برای سیر شدن و مقابله با احساس گرسنگی شان هر ماده غذایی نامناسب را مصرف می‌کنند.

منبع :آوای سلامت



:: برچسب‌ها: حذف صبحانه چه بلایی سر بدن می‌آورد؟ ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 مرداد 1398 | نظرات ()

صفحه قبل 1 ... 224 225 226 227 228 ... 229 صفحه بعد